“We hebben een enorme efficiency slag gemaakt met STKKR” – Sempergreen
Twee minuten besparen per order. Wat is nu twee minuten? Best veel, voor een marktleider die duizenden orders per jaar verwerkt. Robbert van de Water vertelt je graag hoe Sempergreen deze efficiency slag met STKKR heeft gemaakt.
Making the world a little greener every day
Sempergreen levert wereldwijd producten voor groene daken, groene gevels en kant-en-klare bodembedekking. Robbert van de Water is Sales support manager en stuurt de verkoop binnendienst in de organisatie aan. Met STKKR versnelt hij processen waardoor en meer tijd over blijft om de ambitie van Sempergreen na te streven: iedere dag de wereld een stukje groener maken.
Eerst zien dan geloven
Sempergreen heeft AFAS al jaren als ERP pakket, vertelt Robbert. “Vionq is onze AFAS & STKKR partner die maatwerk voor ons levert. In 2018 hadden wij een aantal wensen om processen op de orderafdeling te optimaliseren. Met onze partner zijn wij gaan sparren over de mogelijkheden en zo kwamen we bij STKKR uit.” Robbert zelf moest nog wel even wennen aan STKKR: “Voor mij persoonlijk had STKKR in het begin nog wat onderbouwing nodig, maar ik had er natuurlijk ook niet zo veel raakvlak mee. Ik wilde het eerst zien en dan geloven. Nu ben ik me er zeker van bewust dat het ons een hoop tijd bespaart. Daarnaast is met STKKR ook de foutenmarge gedaald en dat is een enorme efficiency slag. Zij hebben de kennis en de vaardigheden voor deze werkzaamheden en daar vertrouwen we dan ook volledig op. Ik vertrouw erop dat we samen met onze partner altijd een oplossing vinden.”
Fijner werken met meer tevreden klanten
In 2018 startte Sempergreen met STKKR, legt Robbert uit. “Op de verkooporderafdeling worden vele orders verwerkt. Bij iedere order zit een stukje transport. De bijbehorende transportorders sturen we naar transportbedrijven. Hiervoor moeten we een document aanmaken met daarin exacte informatie zoals data, aantallen en verdere specificaties van de order. Voorheen deden we dit allemaal handmatig. Soms werden deze documenten niet juist ingevoerd, schoten ze erbij in of werden ze niet automatisch verstuurd. Ook moest je deze documenten afdrukken in AFAS, apart opslaan, een mail opstellen etc. Een vrij lang proces. Door de inzet van Stkkrs gaat dit nu allemaal automatisch. De orderregels worden nu automatisch ingevoerd in AFAS en met één druk op de knop verstuurd naar het desbetreffende transportbedrijf. Dit bespaart veel tijd en er worden veel minder fouten gemaakt. Door middel van STKKR kunnen we onze klanten nóg beter van dienst zijn. Het is nu fijner werken met meer tevreden klanten.”
Rendement in de praktijk
Op dit moment heeft Sempergreen drie Stkkrs in gebruik. Robbert vertelt dat alle drie de Stkkrs betrekking hebben op het transport van de marktleider: “Deze drie Stkkrs besparen ons veel tijd. We versturen duizenden transportorders per jaar. Per order besparen we 2 minuten. Dus tel uit je winst én we maken hierbij ook nog eens minder fouten. Met STKKR maken we zeker een efficiency slag. Ik vind het goed werken, van mij mag het zelfs standaard in het AFAS pakket zitten.”