1. Home
  2. Docs
  3. Fouten oplossen
  4. Veelvoorkomende fouten met de oplossing (FAQ)

Veelvoorkomende fouten met de oplossing (FAQ)

Soms kan Stkkr een foutmelding van AFAS terugkrijgen als er iets niet is gelukt. Om de analyse voor jou zo makkelijk mogelijk te maken is dee FAQ opgesteld.

Gebruik de zoekoptie in jouw browser (CTRL+F) om snel te zoeken op jouw fout. Mocht je er onverhoopt niet helemaal uitkomen staan wij klaar om jou te helpen. Neem gerust contact op

Client error: Client error: `GET https://xxxx.resttest.afas.online/profitrestservices/connectors/…..=` resulted in a `401 Unauthorized` response – RequestException.php:113

Deze melding betekent meestal dat de Appconnector is geblokkeerd of dat de gekoppelde gebruiker geblokkeerd is.

De oplossing is om een nieuw token in AFAS te genereren. Je kunt hiervoor eventueel deze help volgen:

  1. Token maken in AFAS: https://stkkr.nl/docs/scenarios/van-get-naar-updateconnector/appconnector-aanmaken/
  2. Token koppelen in STKKR https://stkkr.nl/docs/scenarios/van-get-naar-updateconnector/token-toevoegen/

(AntaObject) A notzero field can not hold a 0. Field ‘Projectleider’

Deze fout ontstaat omdat je een veld niet hebt ingestuurd welke verplicht was. In bovenstaand voorbeeld is dit “projectleider”. Vul het veld met een goede waarde en je zult zien dat de fout is opgelost.

De Order ‘xxxxx’ is geblokkeerd door een andere gebruiker.

In Profit worden alle gegevens die je opent via een boekingslay-out geblokkeerd. Zodra je de boekingslay-out afsluit wordt deze weer gedeblokkeerd. In het geval van deze melding zal STKKR in wisselende tussenpozen tot 10x proberen deze Stkkr uit te voeren. Lukt dat niet, dan krijg je deze foutmelding.

Oplossing kan zijn om in Profit de blokkering eraf te halen..

De ingevulde waarde bij ‘xxxxx’ bestaat niet.

Deze foutmelding komt voor als je een een waarde update die is gekoppeld aan een tabel of bestand. Zorg ervoor dat je de updateconnector vult met de “code” en niet met de omschrijving.

(AntaObject) The primary key already exists for field ‘Nummer’

Deze foutmelding komt voor indien er een Insert (toevoegen) wordt uitgevoerd op een record dat al bestaat. Weet je zeker dat STKKR een nieuw record moet aanmaken? Als je een waarde wilt updaten gebruik dan de optie “updaten”.
Wil je Soms updaten en soms toevoegen? Maak dan 2 Stkkrs aan.

Let op: In Profit 11 kan deze bug ook betekenen dat een record “locked is”. In Profit 12 zal AFAS deze foutmelding corrigeren.

Unexpected backend error

Dit is een lastige foutmelding die AFAS teruggeeft. Dit betekent kortgezegd: Ik kan niks met hetgeen verstuurt is. Meestal komt dit omdat je een paar verplichte velden vergeten bent te vullen. Controleer goed of je bijvoorbeeld het ID hebt gevuld.